12 december 2014

Snabb vardagsmat i ugn

Mitt i allt julstök och alla spännande julrecept tänkte jag slänga in ett helt vanligt vardagsrecept jag testade härom kvällen. Jag vet inte hur andra tänker, men för mig känns kassler lite omodernt och det är sällan det dyker upp bland nya recept. Men så dök ett snabbt och enkelt recept upp med kassler i ugn. Perfekt att snabbt slänga ihop en kväll och ger gott om matlådor.

Kassler med persilja i ugn


Ingredienser (ca 4 port)
400 g kassler
2 dl vispgrädde
1 dl riven Kvibille® Svecia
1⁄2 dl hackad persilja
1 krm vitpeppar

Gör så här
1. Sätt ugnen på 225°.
2. Skiva kasslern och lägg den i en ugnssäker form. 
3. Blanda grädde, ost, persilja och peppar. 
4. Häll såsen över kasslern och gratinera i mitten av ugnen ca 15 min.

Servera tillsammans med pasta eller ris.

receptkälla: arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...