19 mars 2012

Tjejfest med plockmat

I lördags hade jag tjejfest hemma. No boys allowed. Sambon var på resande fot med jobbet, då gäller det att passa på. Kvällen till ära passade jag (som vanligt) på att testa några nya recept. Det är ju så himla kul att aldrig köra på säkra kort, utan verkligen satsa på nya blivande (?) favoriter.

Denna gång blev det lite enkel plockmat som tillägg till övriga snacks. Crostini med presto och cocktailtomat, tre varianter av tandpetare; fetaost och gröna druvor, pepparsalami och brieost samt två sorters melon (Galia och Cantalope). Sen sockrade jag det hela med en söt avslutning - chokladfudge cupcakes. Mums!

Recepten är ju inte så svåra när det gäller plockmaten. Det är bara att skära ingredienserna till önskad form och storlek. Sen är det bara att spetsa dem på tandpetarna. Receptet på mina cupcakes återkommer jag med inom kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...